mandag 14. januar 2013

Dag to og tre

Dag to:
Søndag dro jeg inn til sentrum for å møte Bjarke Haakenstad (dansken) sånn i 10 tia ellerno, så traska vi litt rundt i byen for å bli litt kjent.
Vi fant vell ganske fort ut att vis du har sko fetish og er hypokonder så er freiburg byen for deg, aldri i hele mitt liv sett så mange apotek og skobutikker på en plass.

Og som den turisten jeg er så blei det noen bilder, og enpar filmer for å vise hvor stor den katedralen som var midt inni gammlebyen var, fant også ei evighetsmaskin som jeg filma litt og legger ut under her
 




<- Dansken på "kanonenplatz"


 















<- sjeldent syn hjemme, her er dem over alt




<- ikkje bra mat..








<-ingen hjemme..



 





<- 1stk missfornøyd Joakim Nilsen, maten var ikke god, men ølen må nok være tysklands beste!








Dag tre:
Idag dro jeg inn til byen og møtte Dansken og Fredrik Rismoen inne i sentrum, jeg starta dagen bra med og akkurat ikke rekke trikken så da måtte jeg vente i 6min! hehe, godt det trikken går ofte:)

Vandra litt rundt og lette etter ett trenignstudio, fant to.. men ene var jo for gammle damer bare,  så det var lite aktuelt, det andre måtte vi komme igjen for å snakke med sjefen i morgen så da får  vi prøve det.

Idag var ogås første dagen på språkskola, gikk slettes ikke værst, blei litt tørt ettervært men er vell sånt det skal vara vistn skal lære noe.

Lærte iværtfall en ting, ikke kjøp peperoni pizza, for peperoni er nok ikke peperoni pølse, men heller jalapeño.. ikkje bra!














2 kommentarer:

  1. Ær d øl til både frokost, middag å kvelds hell?? Glede mei til å komma å få omvisning i 'byen' deres :) å da spesielt katedralen :) lykke til på språk kurs Idag :)

    SvarSlett
  2. hehe, går med litt øl når en har fri:)
    men vart mer næring i ølen enn ti dænna "frokosten" oppå der:p

    SvarSlett